lunes, 1 de junio de 2020

REFRANES

Mio güela siempre foi mui dada a dicir refranes. Cuando yo yera neñu, tendría la vuestra edá aproximadamente, había un refrán qu'emplegaba muncho cuando yo-y cuntaba dalgo que m'atristayaba. Esi refrán yera: "AL MAL TIEMPU BONA CARA".

Con 9 años nun entendía por qué mio güela me falaba del tiempu cuando yo-y dicía qu'en clas naide quería xugar conmigo o cuando suspendía un esame. Yeren coses que m'afeutaben, que me poníen murniu (triste) y mio güela venga a facer referencia a esi refrán "AL MAL TIEMPU BONA CARA".

Un día fartuquéme del refrán y retruqué-y a mio güela que nun comprendía qué tenía que ver el tiempu colos problemes que m'asocedíen nel colexu. Ella, mui sabia entós (tovía sigue siéndolo con 88 años) contestóme que'l mal tiempu del refrán referíase a toles coses males o complicaes que nos van pasando a lo llargo de la nuestra vida, nel mio casu a que naide quixera xugar conmigo, y que la meyor manera d'enfrentase a eses coses desagradables o difíciles yera con una sonrisa na boca.

Tener bona cara ante'l mal tiempu, ante situaciones desagradables, ye la meyor manera de resolver les dificultaes, yá que la bona actitú nos permite avanzar y desfacenos o llibranos del problema.

Tolos refranes, non solamente'l que recitaba mio güela, tresmiten un coseyu o una enseñanza que nos fai entender la vida d'un mou distintu.

Vamos descubrir dalgunos refranes más pinchando nel recuadru:

https://educastur-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/javiermgar_educastur_org/EciAtITliRRFrwVqIbjS-dMBTz2iSh_zw5JqndaniAuiaw?e=ZTiJWR

No hay comentarios:

Publicar un comentario